Event

– Mot furuvik!

Vi sitter i bilen på väg mot furuvik, i sista sekund hoppade jag in i duschen och ser därför ut som ett troll nu. Lär med andra ord passa ypperligt in bland djuren. Ett VIP- paket väntar oss vid ingången då det är entré, lunchkuponger och åkband till hela familjen 😉 Lyxigt värre! Under färden spenderar jag min tid med att rensa bilder i mobilen tagna av Mercedes, hon fick en sprillans ny iphone 4s med rosa glitterskal till födelsedagen så nu är det förhoppningsvis sista gången jag rensar bilder i min mobil iaf!
Ikväll kommer en ny tävling upp, och imorgon dras två vinnare till biljetter för Skansen.

 

0 thoughts on “– Mot furuvik!

  1. Caroline – Mercedes har länge varit väldigt intresserad av våra Iphones, hon tar de ofta och sätter sig i soffan. Har vi inte alltid koll så har hon ibland råkat radera något, trycka av samtal eller så men annars är hon otroligt bra på att navigera sig runt bland spel, filmer osv. Det finns ju en hel del pedagogiska appar till för barn vilket hon upptäckt. Så just för att hon inte ska ha våra telefoner så fick hon en att ha hemma istället, vi ska göra så att det endast ska gå att surfa på den och spela. Sen har jag spärrat alla sidor som hon inte ska kunna gå in på med en åldersgräns på 6+.Det är alltså inte för att hon ska ringa runt eller gå med den på stan, utan endast för att ha hemma ibland.

    Gilla

  2. Hampus spelar för fullt på min iPhone och på Jonas HTC och som sagt, de är riktigt duktiga på det. På förskolan har de en iPad som ungarna gillar att spela på. Hampus fick min gammla bärbara dator när jag köpte nu och där spelas de Kalle kunskap : ) Dock är allt under begränsad tid då vi inte vill att de skall bosätta sig där riktigt än ; ) kan vänta några år till….Så om ekonomin till att köpa de som spelkonsol till sitt barn finns så varför inte. Men att köpa iPone till sin 4 åring som mobil hum enligt mig totalt meningslöst…

    Gilla

  3. Hej! Varför inte köpa en iPod touch eller en iPad? För ditt syfte verkar det onödigt med telefonen tycker jag.

    Gilla

  4. Theoo – vi valde mellan ipad eller iphone. En ipod är ju endast för musik? Den har väl inte appar? Vi kom iaf fram till att en iphone är smidigast. Det är samma funktioner som en ipad fast mindre och lättare för henne att hantera.

    Gilla

  5. Man får ju göra helt som man själv vill och det finns väl ingen än föräldrarna som tar hand om sina barn bäst. Men jag förstår verkligen inte varför ni valde att köpa en iPhone till lilltjejen. Med den beskrivningen du använder hade ni lika gärna kunna köpt en iPod Touch till henne. Den har alla funktioner en iPhone har UTOM just ring och smsdelen. Alla appar som fungerar för iPhone fungerar även för din iPod Touch. Den är också betydligt billigare än en iPhone. Nu har ju tjejen redan fått sin iPhone men till nästa gång kanske det kan vara värt en tanke. Eller iallafall kolla runt lite mer innan.. Ha en fin dag!

    Gilla

Kommentera

