Okategoriserade

– K Ä R L E K

Ännu en liten att oroa sig över, att älska så mycket att man tror att man ska gå i små bitar. Nu ska jag snart ned till min lilla son på neo och hoppas att höra att han gjort framsteg under natten. Att droppet som sattes in igår gjort succé. För han är stark. Det vet vi alla. Det sa jag redan innan han föddes. Ja, Jag visste det redan då. ”En ovanligt kort navelsträng, ni har varit nära redan i magen” sa barnmorskan när han föddes. Och vi är nära nu också, bara en kort hissfärd ned. Ännu närmre snart. Att ena sekunden översköljas med känslorna av kärlek för att det i nästa stund ska tas över av oron. Och så växlar det igen och jag kan konstatera att jag är en helt normal älskande mor som skulle gå igenom eld för barnen. Tänker på min familj där hemma. Min dotter som inte kunde ha dragit på sig sin förkylning mer olyckligt tajmat och Mats som inte kunnat vara här sen bebis föddes. Ovissheten är det jobbiga, måste försöka tänka och leva i nuet.

0 thoughts on “– K Ä R L E K

Kommentera

