Henry

– För att han hänger på

De brukar säga att andra barnet ger största omställningen, och att trean bara hänger på -precis så är det!

 

Flera timmars utelek även idag för att sysselsätta stora barnen. Kanske inte favoritsysslan för en 4 månaders bebis men han satt nöjd och tittade på i drygt en halvtimme innan han somnade. Overallen är så tjock att han inte kan röra varken armar eller ben så de står rakt ut hihi. 
Själv har jag träningsvärk (!) i benen efter gårdagens pass haha, jag börjar gilla vintern mer och mer!

0 thoughts on “– För att han hänger på

  1. Det stämmer verkligen en vän till mig fick i somras sitt tredje barn och jag blir alltid lika förvånad när jag träffar dom bebisen sitter bara där tyst och snäll medan de större barnen tjoar hej vilt. Ibland glömmer man nästan bort att bebisen är med. Ja iallafall jag, men mamman har nog bättre koll än mig 😉 Jag är så sjukt sugen på syskon men det är inte alls rätt i tiden just nu. Hoppas att vi får uppleva ett syskon till barnen längre fram 🙂

    Svar:
    Haha ja gud ja, jag glömmer ofta bort att H finns faktiskt, sen ser man honom och tänker "ah just det du också" haha. Det finns väl egentligen aldrig någon rätt tid att skaffa barn, alltid är det planer men på något vis så brukar det bli sådär perfekt ändå 😉 kram

    Matilda Milano

    Gilla

  2. Ja folk sade till oss att 2:an bara hänger med, men så är det verkligen inte för oss iaf!! Men så beror det väl på vilken bebis man har.. Men det låter ju härligt såsom ni har det, jag kommer aldrig få igenom en trea dessvärre dock… Kommer ni vilja ha ännu fler barn tror du? 🙂

    Svar:
    Nä tvåan hänger absolut inte med haha, man måste lära sig att prioritera och det tar ett tag. Det är flera gånger som vi glömt av Henry här hemma haha men han verkar nöjd och får ju ändå uppmärksamhet från två syskon också 🙂 Jodå, 4 sen är jag nöjd 😉

    Matilda Milano

    Gilla

  3. Åh lyllo, jag vill också ha en man som vill ha fler.. men han har typ panik över två, han hinner inget å orkar inget å får inget gjort för sig själv å bla bla bla 😉 har ni nån önskan om när 4.an ska komma? Dina andra barn är inte födda för tidigt va?

    Svar:
    Äh så säger M också, men likt förbannat ska han ha 4 ändå haha. Det vore ju skönt om vi kunde få ett större boende så barnen kunde få separat sovrum och lekrum, vill helst att de sover tillsammans åtminstonde 2 och 2 för tryggheten med det och sen kanske två lekrum istället. Lite som på en förskola, ett kuddrum där man kan lämna lillen och ett där Mercedes kan pilla med pärlor 😉 ja typ så haha. SEN är jag på en fyra haha. Ne både M och L kom inom de rätta veckorna

    Matilda Milano

    Gilla

  4. Ja, så har jag också hört det. Att största omställningen är att gå till 2.. och sedan hänger 3an bara med 😀 Hoppas att det stämmer för mig också haha.

    Svar:
    Jodå, och här har ändå H kolik och är en allmänt gnällig och sur bebis 😉 Trots det så känner jag att han "bara hänger med" 🙂 Kanske därför han är så sur iof haha.

    Matilda Milano

    Gilla

  5. vad har du för overall till hnery samt mössa,tossar o vantar:)??

    Svar:
    Tossor från po.p, vantar är vanliga termovantar för bebisar köpta på stadium, overall har han.. 5 stycken tror jag haha. 1 skaloverall från Lundmyr of sweden som är jättebra när han ligger i åkpåsen så att han inte blir för varm sen har vi 4 från Lindex 🙂

    Matilda Milano

    Gilla

Kommentera

