Kranial synostos

– För att det är dag 4

               

Borde uppdatera innan jag glömmer men jag är så trött så jag hoppas att jag gör mig förstådd 😉 Idag efter ännu en blodtransfusion så fick vi flytta till barnmottagningen, skönt att slippa alla pipande maskiner nere på NIVA. Helt underbar personal där dock, så jag hade nästan kunnat stanna enbart därför. 

Det tjocka bandaget är utbytt mot ett lite lättare och Henry har lyckats kisa med ögonen och se sin älskade giraff som han direkt log åt. Gullis. Vi fick även besök och han var så glad över de välbekanta rösterna, det var första gången jag sett honom le sedan op så det är riktigt skönt! 

Han klarar sig inte alls enbart på alvedon såsom vi fick höra att majoriteten gör efter en sådan här operation, man märker att han har ont med med lite morfin mår han bättre. Är dock inte så jättepigg på att äta och får nu dropp till morgondagen medan jag trugar med flaska. Att han kan börja se lite gör det hela mycket lättare, det känns som att det vänder nu. Såret över huvudet är dock så läskigt att jag inte vågar titta, har sneglat på en bild av det men förstår inte alls hur jag ska våga ta hem honom och sköta det själv sen. 

0 thoughts on “– För att det är dag 4

  1. Huvva lillkillen då. Men det verkar ju gå åt rätt håll. Jag är också väldigt känslig för sår. Jaf jobbar verkligen i fel yrke ;P även om jag gillar allt annat förutom såren då. Hoppas att allt fortsätter gå framåt för er. Kram!

    Gilla

  2. Vilken tuff resa ni har fått vara med om, skönt dock att operationen gick bra och att han är okej. Snart är detta över och ni får återgå till era normala liv tillsammans. Tack för att jag får följa med på eran resa. Tycker det är otroligt starkt av dig att sitta och skriva om det och dela med dig av dina tankar och känslor. Kram från septemebermamma. 🙂

    Gilla

  3. Jättetutt för er, tänker på er. Men varför lägger du ut dessa bilder på internet? Är dom inte lite privata? Jag hade inte velat att min mamma la ut sånna bilder på mig så hela världen kunde se.

    Svar:
    Tack, ja det är ett val jag har gjort och som jag står för då detta kan hjälpa en del som är i samma sits. Kram

    Matilda

    Gilla

Kommentera

