Allmänt ღ · Barnen ღ

För att vi testar Printasquare

Nu när H började på förskolan så var det också dags att göra en liten ”plansch” till honom med bilder på familjen och ting han håller kärt. Han kommer sen kunna gå och kika när han känner för det. Jag är tyvärr inte den bästa på att framkalla bilder, och många av de vardagsbilderna jag har är fotade i mobilen och uppladdade på instagram. Hur smidigt är det då inte att framkalla direkt från instagramkontot. Hos Printasquare fann jag att det går att förvandla instagrambilderna till både planscher, polaroider, magneter och mycket annat.

Vi fick ett grönt papper med oss hem att piffa med bilder, jag övervägde att gå tillbaka och fråga om man fick byta färg men fick lägga band på mig. Gräsgrönt är ju också en färg.

Det bästa av allt var att jag kunde göra detta från mobilen genom att logga in på instagram via printasquare och sen dök alla bilder från flödet upp och så var det bara att välja. Dagen efter hade jag allt hemma och nu har jag precis knåpat ihop Henrys plansch. Kom först nu på att jag borde ha tagit en bild när det var klart men den är redan levererad till förskolan 🙂 Det blev även en stor poster att ha i hallen med 96 småbilder, ska dock skaffa en ram till den. Fler inlägg dyker upp.

I samarbete med Printasquare

 

Kommentera

